HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) یک عفونت شایع مقاربتی است که تقریباً 80 درصد از تمام افراد فعال جنسی در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. اکثر مردم سیستم ایمنی توانمندی دارند و ویروس را قبل از تبدیل شدن به چیزی بدتر مانند زگیل تناسلی یا سرطان دهانه رحم از بین می برد.

پیشگیری از عفونت HPV با مصرف اسید فولیک

به گزارش سلامت نیوز به نقل از hpvhub، درصد کمی از عفونت های HPV بعد از دو سال در افراد باقی می ماند. نتایج یک عفونت طولانی مدت HPV علائم شدیدتر و مشکلات سلامتی مانند زگیل تناسلی، رشد غیر طبیعی سلولی دهانه رحم و سرطان دهانه رحم است.

HPV می تواند هم مردان و هم زنان را مبتلا کند. افراد معمولاً از تماس صمیمی پوست به پوست در حین انجام فعالیت جنسی دچار آن می شوند. بیش از 100 گونه HPV وجود دارد، اما فقط برخی از آنها باعث پیامدهای نامطلوب مانند زگیل تناسلی و سرطان می شوند.

در حالی که سرطان دهانه رحم یکی از عوارض عفونت پرخطر HPV در زنان است، مردان و زنان ممکن است در صورت عدم درمان به سایر اشکال سرطان ناشی از عفونت HPV دچار شوند. سرطان هایی که بیشتر با HPV مرتبط هستند عبارتند از سرطان گلو، سرطان آلت تناسلی، سرطان واژن و سرطان مقعد.

درمان های موثر HPV

متخصصان بهداشت توصیه می کنند واکسن HPV را در سن 11 و 12 سالگی برای اطمینان از محافظت در برابر ویروس قبل از انجام هرگونه عمل جنسی، دریافت کنید. علاوه بر این، غربالگری منظم HPV و سرطان دهانه رحم برای زنان فعال جنسی تا 45 سالگی توصیه می شود.

با این حال، شما همچنین می توانید با اتخاذ تصمیمات بهتر در مورد شیوه زندگی و ایجاد عادات سالم تر برای تقویت سیستم ایمنی خود از خود در برابر عفونت HPV محافظت کنید. برخی از نمونه های این عادات عبارتند از: تک همسری، انجام رابطه جنسی ایمن، خوردن غذاهای مغذی بیشتر (میوه ها و سبزیجات)، ورزش روزانه و مصرف مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی مانند اسید فولیک.

مطالعات تحقیقات پزشکی نشان داده‌اند که مصرف منظم اسید فولیک می‌تواند به فرد در کاهش خطر ابتلا به عفونت HPV و مشکلات سلامتی شدیدی که ممکن است به دنبال آن باشد کمک کند. اسید فولیک (فولات) شکل محلول در آب ویتامین B9 است که به طور طبیعی در غذاهای سالم مانند مرکبات، سبزیجات سبز برگ، غلات غنی شده و لوبیا وجود دارد.

اسید فولیک با تحریک رشد سلول های سالم در سراسر بدن، به ویژه در دهانه رحم، سیستم ایمنی را تقویت می کند. از آنجایی که بسیاری از زنان پرخطر آلوده به HPV به سرطان دهانه رحم مبتلا می شوند، اسید فولیک ممکن است به توقف رشد سلول های غیرطبیعی و سرطانی دهانه رحم کمک کند تا از شکل گیری یا گسترش سرطان در دهانه رحم جلوگیری کند. سپس، با سلول‌های دهانه رحم سالم، سیستم ایمنی زنان راحت‌تر می‌تواند عفونت HPV را ریشه‌کن کند و از بروز هرگونه مشکلات سلامتی در آینده جلوگیری کند.

نقش اسید فولیک در تقویت سیستم ایمنی

اسید فولیک گلبول های سفید خاص (سلول های کشنده طبیعی و سلول های T) را تحریک می کند که فعالیت تولید آنتی بادی را افزایش می دهد و با عفونت های ویروس هایی مانند HPV مبارزه می کند. آنتی بادی ها به سرعت از آلوده کردن سلول های سالم توسط ذرات HPV جلوگیری می کنند و خطر رشد سلول های غیرطبیعی، پیش سرطانی یا سرطانی را کاهش می دهند. همانطور که اسید فولیک بیشتری مصرف می کنید، سیستم ایمنی بدن شما با استفاده از سلول های کشنده طبیعی و سلول های T برای ایمن نگه داشتن بدن، توان بیشتری برای مقابله با هرگونه ویوس و عفونت خواهد داشت.

مطالعات تحقیقات پزشکی نشان داده است که چگونه مصرف منظم اسید فولیک می تواند خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را در زنان مبتلا به HPV کاهش دهد. اسید فولیک در تنظیم رشد سلول های سالم و جلوگیری از رشد سلول های ناسالم نقش بسیار خوبی دارد. این فرمول عالی برای جلوگیری از رشد غیر طبیعی سلولی از هر نوعی است.

البته هنوز هم باید واکسن HPV را در اسرع وقت تزریق کنید. افزایش قدرت سیستم ایمنی شما خطر ابتلا به مشکلات بهداشتی مرتبط با HPV را کاهش می دهد، اما واکسن HPV محافظت شما را در برابر گونه های پرخطر HPV مانند HPV-16 و HPV-18 به حداکثر می رساند.

نحوه مصرف فولیک اسید برای درمان و پیشگیری از زگیل تناسلی

بهترین راه برای مصرف اسید فولیک یا هر ماده مغذی دیگری افزودن غذاهای کامل به رژیم غذایی روزانه است. غذاهای کامل با بیشترین فراوانی اسید فولیک عبارتند از اسفناج، کلم بروکلی، پرتقال، گریپ فروت، لوبیا، عدس و غلات غنی شده.

لزوماً نیازی نیست که همه این غذاها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید، اما افزودن برخی از آنها می تواند مقدار کافی اسید فولیک را برای محافظت در برابر عفونت های HPV به شما بدهد. اسید فولیک مزایای سلامتی دیگری هم دارد مانند DNA سالم و تولید گلبول های قرمز. شواهد نشان می دهد که اسید فولیک ممکن است به زنان باردار کمک کند تا نوزادان سالم و بدون نقص مادرزادی به دنیا بیاورند. حتی پیوندهایی بین اسید فولیک و کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی وجود دارد.

در مورد مکمل های حاوی فولیک اسید چطور؟

مکمل های اسید فولیک نیز در داروخانه ها موجود است. با این حال، باید مراقب باشید که اسید فولیک بیش از حد مصرف نکنید زیرا مقادیر زیاد آن می تواند خطر آسیب عصبی را افزایش دهد. اکثر مردم در صورت مصرف اسید فولیک از غذاهای کامل، نگران این موضوع نیستند. اما هنگام مصرف اسید فولیک از مکمل ها، اگر مراقب نباشید، خطر مصرف بیش از حد اسید فولیک وجود دارد.

مکمل های اسید فولیک و مکمل های HPV اگر به هر دلیلی نتوانید اسید فولیک کافی را در رژیم غذایی روزانه خود دریافت کنید، مناسب هستند. مکمل اسید فولیک معمولی 400 تا 800 میکروگرم در هر دوز را فراهم می کند. لطفاً مقدار دوز توصیه شده درج شده روی برچسب را رعایت کنید و آن را با مقدار اسید فولیک در غذاهای کامل خود مقایسه کنید. اگر این کار را انجام دهید، باید بتوانید میزان مصرف مناسب اسید فولیک را در هر روز به درستی اندازه گیری کنید.

چه مقدار اسید فولیک عفونت HPV را کنترل می کند؟

در قدم اول، همیشه توصیه می شود که غربالگری های معمول سرطان دهانه رحم و احتمالاً آزمایش HPV انجام شود. تست پاپ برای زنان ضروری است زیرا به دنبال رشد غیر طبیعی سلول های دهانه رحم است. اگر پزشک به اندازه کافی رشد غیرطبیعی سلول را تشخیص دهد، شانس بیشتری برای درمان مشکل قبل از تبدیل شدن به سرطان دهانه رحم خواهد داشت.

با این گفته، اسید فولیک می تواند به پیشگیری از عفونت های HPV و مسائل بهداشتی مرتبط با HPV مانند زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم کمک کند اما میزان مناسب مصرف روزانه اسید فولیک برای این منظور به عوامل مختلفی مانند جنسیت، سن، وضعیت سلامتی، سابقه پزشکی و سطح فعالیت جنسی شما بستگی دارد.

متخصصان بهداشت توصیه می کنند که یک فرد بالغ به طور متوسط روزانه حدود 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کند. زنان باردار یا زنانی که به زودی باردار می شوند ممکن است به دوز بالاتر اسید فولیک نیاز داشته باشند. پزشک عمومی یا متخصص زنان می تواند در مورد این موضوع بیشتر با شما صحبت کند تا دوز مناسب اسید فولیک را برای وضعیت فعلی شما تعیین کند.

مواد مغذی اضافی برای محافظت دربرابر HPV

شما مجبور نیستید به اسید فولیک به عنوان تنها ماده مغذی برای محافظت از شما در برابر عفونت های HPV اعتماد کنید. مواد مغذی دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از عفونت HPV مصرف کنید.

استفاده از AHCC برای درمان HPV، روی، ویتامین D و ویتامین C را در نظر بگیرید. بنابراین، اگر بخواهید می توانید مقادیر توصیه شده اسید فولیک، روی، ویتامین D و ویتامین C را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف کنید.

باز هم، می توانید مکمل های این مواد مغذی را مصرف کنید، اما دریافت آنها از غذاهای کامل بهتر است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و عفونت های ویروسی را قبل از انتشار آنها متوقف می کند. غذاهای حاوی ویتامین C عبارتند از توت فرنگی، فلفل دلمه ای، مرکبات و کیوی. ویتامین D سیستم ایمنی بدن را تنظیم می کند و خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را کاهش می دهد. شما می توانید ویتامین D را با خوردن غذاهای غنی شده دریافت کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha